Avaleht / Fotoblogid / Amazoni tootefotod

Amazoni tootefotod

Amazon kogub aina populaarsust ja pakub kõigile võimalust toodete müügiga teenida. Olgu see siis põhitegevus või väike kõrvalhobi. Headel fotodel on müügiedus vaieldamatult võtmeroll. Amazoni puhul ei saa piltide tähtsust kuidagi alahinnata. Lihtsalt ringi surfates ja midagi põnevat otsides, vaatab kasutaja ainult pilte ja navigeerib neil klikkides. Hinda ja muud tooteinfot vaatab ta alles siis, kui piltidelt nähtu talle huvi pakub.

Amazonis on piltidele mitmeid põhinõudeid ja kirjutamata stiilireegleid, mida kõik edukad müüjad järgivad.

Tehnilised nõuded on järgmised:

  • TIFF (.tif/.tiff), JPEG (.jpeg/.jpg), GIF (.gif) and PNG (.png) formaat.
    Seda nõuet pole raske täita, sest kõik tavakasutajale mõeldud pildid on ühes neist formaatidest. Probleem tekib ainult siis, kui pildistada RAW formaadis (kaamera toorfail). RAW tuleb konverteerida ühte ülaltoodud formaati. Tavaliselt on selleks JPEG või PNG.
  • Väiksem soovituslik pikslite arv vähemalt 1000 pix foto pikemal küljel.
    Piksel on värvipunkt, millest digifotod koosnevad. Pildistades on pikslite arv algfailis tavaliselt üle 3000pix. Teoreetiliselt võib faili suuruse ka muutmata jätta, kuid väga suured failid avanevad aeglasemalt ja võtavad rohkem ruumi. Amazoni piltide kuvamine toimib kõige paremini just 1000-1500pix faili suuruse korral. Suuremat faili pole nii mugav vaadata.

    Kindlasti tuleks fotosid tellides fotograafi teavitada, millise suurusega faile teil vaja on. Pikslite suurust aetakse sageli segamini DPI (Dots per inch) näitajaga, mida kasutab trükitööstus pildi tiheduse kirjeldamiseks. Arvutis pilte vaadates tuleb rääkida ainult foto pikslite arvust, sest DPI ei kirjelda pildifaili suurust.

  • sRGB või CMYK värviruum.
    Selle nõude pärast pole vaja muretseda. Vaikimisi pildistavad enamik kaameraid sRGB formaadis, kuigi fotograafid kasutavad teatud juhul ka AdobeRGB värviruumi. Kliendini peaks siiski jõudma sRGB formaadis pilt, kui pole kokku lepitud teisiti. CMYK pärineb trükitööstusest, kus kasutatakse kolme värvi asemel nelja.
  • Failide nimed peavad sisaldama tootetunnust (Amazon ASIN, 13-digit ISBN, EAN, JAN, or UPC), faili numbrit ja faililaiendit (Näiteks: B000123456.jpg või 0237425673485.tif).
    Tühikud, punktid ja kriipsud faili nimes pole lubatud.

Tehnilistele nõuetele lisaks tuleb järgida stiilinõudeid:

  • Piltidena võib kasutada professionaalseid fotosid tootest või pakendi kaanekujundust. Joonistused ja illustratsioonid pole lubatud.
    Tegelikult kasutatakse illustratsioone päris palju, kuid tegemist on renderdustega, mis sarnanevad väga fotodele. Harjumatule silmale jääb vahe märkamatuks. Illustratsioonide all mõtleb Amazon pigem pliiatsijoonistuse laadset materjali.
  • Pildil ei tohi olla häirivaid või segadust tekitavaid objekte, mis pole tootega seotud.
    See nõue kehtib pigem valgel taustal tootefotode kohta, kuhu ei tohi segavaid objekte paigutada, mis tootekomplekti ei kuulu. Erandiks on toote kasutusala kirjeldavad või lavastuslikud fotod, mis näitavad toote kasutamist.
  • Foto peab olema terav ja professionaalse valgusega pildistatud või skaneeritud (näiteks raamatu kaane puhul). Värvid peavad olema tõesed ja pildi servad tuleb jätta sirgeks.
    Amazon ei aksepteeri kodus laualambi valgel valminud fotosid. Saidil olevaid pilte lapates on seda kerge märgata, fotod on pildistatud stuudiovalgusega ja taustast eraldatud ning valgele taustale paigutatud. Õigete värvide nõuet saab täita kaameraga, mille värvustemperatuur ehk WB on õigesti seadistatud. Kui seda mitte teha, võivad fotod hõõglambi valgel kollakad jääda.
    .
  • Raamat, CD ja DVD puhul peab olema jäädvustatud kaanepilt, mis täidab kaadri 100%liselt. Valged servad pole lubatud. Plaadikarbid, kleebised ja kileümbrised tuleb eemaldada.
    Pildistades tuleb muidugi raamatu või plaadikaane ümber veidi ruumi jätta. Üleliigse pildiserva saab eemaldada järeltöötluse käigus.
  • Kõik tooted peavad katma vähemalt 85% pildi pinnast.
    Pildistamisel võib valge serv suurem jääda, kuid järeltöötluses tuleb see parajaks lõigata. Piltlikult – kui foto laius oleks 10cm, peaks toode sellest enda alla võtma 8,5cm ja mõlemasse serva võiks jääda kuni 0,75cm valget serva. Lihtsamalt öeldes, toode peab ulatuma pildil servast servani.
  • Pildile peab jääma kogu toode.
    See nõue kehtib ainult kaanepildile või vaadetele erinevatest külgedest. Paljud müüjad kasutavad ka detailipilte, järelikult on need lubatud.
  • Foto taustaks peab olema puhas valge pind (RGB 255,255,255).
    Valget pinda on võimalik saavutada ainult järeltöötluse käigus toote taustast lahti lõikamise abil. Kui toode on taustast eraldatud, tuleb taust valgeks värvida.

    Mõnel üksikul Amazoni fotol on tootele kunstlik vari alla tekitatud, kuid see pole tegelikult lubatud.

    Täiesti valget tausta saab tekitada ka pildistamise käigus, kui kasutada valget aluspinda ning tausta ja seda tausta väga tugevalt valgustada. Tulemus ei kannata kriitikat, sest hele taustavalgus mõjutab ka toodet ja pilt tuleb üsna vilets.

  • Pilt ei tohi sisaldada täiendavat teksti, graafikat või fotot.
    Nii on reeglites kirjas, kuid suur osa müüjaid siiski kasutab mitmesuguseid graafilisi lahendusi ja jooniseid. Samas on pildivalikus alati ka põhipilt, mis vastab kõigile nõuetele ja ei sisalda täiendavat teksti.

Amazoni fotodele on kõrge kvaliteet enesestmõistetav omadus. Et selles keskkonnas edukalt müüa, tuleb pildimaterjali väga tõsiselt suhtuda. Pildikomplekt koosneb reeglina

  • 3-5 tootefotost,
  • vähemalt ühest stiliseeritud fotost, mis kujutab toote kasutamist või tema kasutamise abil saavutatud tulemust ning meeleolu.
  • Näidatakse ka seotud tooteid, mille jaoks müüdav ese mõeldud on. Näiteks telefonilaadija puhul on näidistena toodud telefonid, millega toode kokku sobib.

Väiksemale hulgale toodetest on lisatud

  • reklaamvideod ja
  • väljavõtted ohutusega seotud materjalidest või koostisosadest.

Kõige olulisema tooteinfo esitamine fotodena tundub hea mõte, sest pilte vaatav klient loeb palju tõenäolisemalt pildina esitatud teksti, kui läheb sama infot tootekirjeldusest otsima.

Paljude teiste veebikaubamajadega, muuhulgas näiteks  Etsyga võrreldes, on Amazoni tootefotod puhtama joonega, kuid vähem loomingulised. Ühtlaselt kõrge kvaliteet seab müüjale suuremad nõuded. Koduste vahenditega piltide loomine pole kuigi hea mõte. Parem on kasutada fotograafi abi või soetada endale stuudiovarustus ja fototöötlus ise ära õppida. Suuremate kaubakoguste puhul on see majanduslikult põhjendatud. Amazon toob edu neile, kes suurelt mõtlevad.

Kui soovid abi toodete pildistamisel, kirjuta info(at)olev.ee!

!

Let’s block ads! (Why?)



originaalpostitus

identicon
Fotograaf Olev Mihkelmaa tööd ja tegemised

Loe samast kategooriast

Säde – vastsündinu pildistamine Tartus

Kuigi näitan siin pigem beebisid, siis beebidega käivad ikka pered ka koos pildistamas. Pisike Säde …