Avaleht / Eesti / Huumor / Kitseke ehk kuidas ma raamatu ainult kaane pärast ostsin

Kitseke ehk kuidas ma raamatu ainult kaane pärast ostsin

Lambaveini lugu olen ma erinevates seltskondades saanud palju rääkida. Ühel maaletoojal, Livikol, kui ma ei eksi ja ma eksin harva, aga siinkohal võin ma seda siiski teha, oli vein, mida ta jaekettidele ei müünud ja ainult HoReCa sektorisse turustas. Põhimõtteliselt, et oleks vein, mida poest ei saa ja saab ainult restoranist. Ühel hetkel andis maaletooja alla ja lubas selle veini Selverisse kampaaniasse. Seda müüdi nädalavahetusega terve alusetäis poe kohta, mis on täiesti fenomenaalne tulemus. Edaspidi jäi see vein kõigi poodide püsisortimenti ning müüb endiselt hästi. Miks? Pakend. Pudeli etiketil on lammas. See köidab tähelepanu ja jääb meelde. Kui naine helistab poest mehele ning kurdab, et ei oska õhtusöögikõrvale veini valida, siis saab mees vastata: “Ah, võta see lambavein,” kui on vähemalt korra varem seda proovinud ning lammas on talle enam-vähem paigas hinna-kvaliteedi suhtega meelde jäänud. Mittemidagiütleva sildiga veini kiirelt mälusopist juba naljalt välja ei kaeva. Kui pea tühi, meenutan teinekord isegi lambaveini lugu ja haaran riiulist ühe voonakesega Pinot Noir`.

Üks mu sõbranna tegeleb väikestviisi toidukauba etiketikujundusega. Vahel saadab ta oma pooleliolevate tööde näidiseid, et neid tavatarbija peal enne kliendile presenteerimist pisut katsetada.
“Rohkem värvi, et toode poes pilku püüaks,” arvasin ma ühe Eesti väiketootja uute siidrite sildikavandeid vaadates.
“Issand, kas sa tead ka, kui palju see ühe etiketi kallimaks teeb, kui trükis kahe asemel kolme värvi kasutada,” halas mu sõbranna selle peale.
Järjekordne kahe poolega medal. Iga sent, mis tootja pakendisse rohkem investeerima peab, võimendub tõesti edasises tarneahelas, sest eks iga lüli tahab vaeselt pudelilt ning lõpptarbijalt seitse nahka koorida ning lõpuks võib üks sent poodi jõudes hinnatõusu mitmesendist hinnatõusu tähendada. Medali teine pool on lambavein. Toote pakendisse investeerimine on küll lisakulu, aga õnnestumise korral ka müügiedu pant.

Paar kuud tagasi seisin ühel reede õhtul kimbatuses veinileti ees ning mõtlesin, et kas tõesti jälle lambavein. Korraga libises mu pilt kõige alumisele riiulile ning ma märkasin kitsekest.  Mul oli kunagi üks kolleeg, kes ütles, et kui tahad poest normaalse hinnaga tooteid saada, tuleb kogu aeg neljakäpakil ringi roomata. Kohe, kui alumiselt riiulilt pilgu kõrgemale tõstad, hakkab pankrot uksele koputama. Ka kitsekesega vein maksis vaid 3.99, sest lisaks alumise riiuli kaubale oli tegu ka kampaaniatootega. Aga see silt! Etiketil kujutatud kitseke oli ühteaegu nii lihtne, aga samas nii iseloomuga. Lisaks oli kasutatud reljeefset trükki, mis sellise hinnaklassi toode puhul on oma kulukuse tõttu ennekuulmatu tegu. Tegu oli Lõuna-Ameerika veiniga. Enamasti ma uue maailma veine ei armasta, sest ma ei kannata väävli maitset. Minu ühe lemmikkirjaniku, Gabriel Garcia Marquezi sõnade kohaselt olevat saatanal tõestatud väävlilised omadused ja sulfiteid täis topitud veinid maitsevad tõesti nagu kurjus ise. Uuest maailmast tulevatele veinidele uhatakse väävlit kohe südamest peale, et need pika logistilise ahela jooksul teel Euroopasse rikki ei läheks. Samas kui tegu on 3.99 maksva veiniga, võib selle maitse osas olla väävlist ka suuremaid muresid. Aga see kits! Kohe teda nähes teadsin, et selle veiniga ma õhtul koju lähen.

Vein maitses natuke paremini, kui 3.99. Nii umbes 4.80, ma ütleks, aga 3.99 eest olin saanud vähemalt 12 eurot väärt sildi. Olen kitsekese saatust ka edaspidi jälginud. Toote turule sisenemise kampaania on läbi. Kitseke, el chivo, on kenasti kaupluste püsisortimentidesse tee leidnud ja seejuures ka päris mitme viinamarjasordiga esindatud. Meeldib see või mitte, raamatute puhul ei tasu kaane tähtsust alahinnata.

image El chivo. Foto vivinost.






originaalpostitus

Kõik inimesed ja hetked on väärt, et neist huvitavalt jutustada.

Loe samast kategooriast

The more you know..

IT tugi töökohtades on täiesti asendamatu. Näiteks täna sain ma endale teise monitori, kuid kursor …