Avaleht / Elu / Tervise- ja kaalulangetusblogid / Puhkusekilodest vabanemine

Puhkusekilodest vabanemine

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rävala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Kui sa just ükssarvik, toiduvihkaja või õnnesärgis sündinud pole, siis tahaksid sa kaalule pärast puhkust öelda: “Valetaja!”. Kahjuks aga kaal ei valeta ning paar puhkusejärgset lisakilo juhtub meie kõigiga. Sest reisimisega käsikäes käib ju kultuuri avastamine ja minu (ning loodetavasti paljude) jaoks on sealhulgas suur roll toidukultuuril. Pealegi ei soovi ma vähest aega võõras riigis panna jõusaali või treenimise peale, sest nii meeletult palju ilu on ju vaja avastada. Mis aga lisakilosid põhjustavad, kui otseselt üle ei sööda ning reisil olles siiski füüsiliselt väga aktiivne ollakse? Veel olulisem – kuidas neist vabaneda?

Reisikilode peamised põhjused

Ega miski ei juhtu iseenesest – kõigel on oma põhjus. Mina olen see tüüpiline naine, kes naaseb reisilt kolme lisakiloga. Ja kahjuks ei ole need kilod peidetud kohvritesse uute riiete, suveniiride või maitsvate paladena. Mul on üldse tunne nagu need lisakilod saabuvad juba enne reisi kohale. Reaalselt nii pea, kui turvakontrolli läbin, tunnen end juba nagu oleksin õhupalli alla neelanud. Ilmselgelt pole see üleöö talletunud rasv, vaid põhjused on hoopis muud.

Stress

Kuigi reisi esialgne põhjus ju üldse ongi stressi maandada ja igapäeva probleemidest eemale saada, siis sellegipoolest on reisimine enamasti vägagi stressirikas ettevõtmine. Kuidas? No ikka ju muretsed, kas kõik asjad on kaasa pakitud, kas midagi ära varastatakse, ära kaob, kas reis läheb planeeritult, kas hotell sobib, kas ilmad on ilusad. Ja no kui sa oled veel minusugune, kellel ALATI midagi viltu läheb, hehe, siis püüa vaid stressivabalt reisida. Minu viimane reis Iisraeli tõi ette vägagi stressirikkaid olukordi, kui rendiauto keset pärapõrgut üles ütles, kui hotelliga tekkis jama ja mulle meeletu arve esitati, kui mul juba pärast turvakontrolli pass ära kadus ja kui ma olin pea lennukilt maha jäämas…

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rävala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Kuidas see aga me keha mõjutab? Stress on kindlasti see number üks kaalutõstja ja peegelpildi moonutaja. See tõstab meie kehas kortisoolitaset, mis viib tihtipeale mitteteadliku ülesöömiseni. Lisaks hoiab kõrge stressitaseme korral meie keha vett kinni, mille põhjuseks võib olla ka ajutine kaalutõus. Kuidas seda ennetada? Püüa mitte stressata! Mulle meeldis väga, kuidas mu InstaLive’ide peale te kirjutasite, et uskumatu, kuidas ma suudan ebaõnnestumiste peale veel nii positiivne olla ja nende üle reaalselt naerda. Sest naeratamine tõstab meie kehas endorfiinide taset, mis aitab ühtlasi leevendada stressi. Seega vaata elu läbi huumoriprisma ja õpi kaasa naerma!

Veepeetus

Ka mina elasin kunagi selle teadmisega, et kui keha on paistes, ju siis olen rasva juurde võtnud. Päris nii see ei käi. Me keha ei suuda üleöö talletada kilo rasva, hehe. Tavaliselt on tegemist siiski veepeetusega ehk keha veest kinni hoidmisega. Seda juhtub pea kõigil just reisides, mil meie keha on sunnitud uutesse olukordadesse. Veepeetust põhjustavad mitmed faktorid, nagu näiteks:

  1. vähene vee joomine – reisi ajal juhtub tihtipeale, et ei jooda piisavalt vett. Eriti veel lennukis, mille tulemusel lähevad näiteks jalad ja käed väga paiste, kuna ka liikumist on vähe. Kui puhkusel veel rohkelt igasugu magustatud jooke, kohvijooke ja alkoholi juua, siis väljutavad need kehast vett veelgi ja tulemuseks ülespuhutud ja paistes keha. Parim viis vabaneda veepeetusest on juua piisavalt ning keha iseenesest naaseb tavapärase normaalse tasakaalu juurde.
  2. toitumisharjumused –  enamasti toitutakse puhkuse ajal täiesti teistmoodi kui kodus kombeks. Süüakse rohkem väljas, proovitakse uusi toite ning süüakse oluliselt rohkem kui tavaliselt. Sealjuures tarbitakse valmistoitudega ohtralt soola, mis on samuti üks suur veepeetuse põhjus. Lisaks võivad paljud toiduained kehale mitte sobida, mille peale läheb keha paiste ja võib lausa valu osutada. Pärast reisi soovitan võimalikult puhtalt mõne aja toituda ja kiiresti naaseda oma tavapärase toitumise juurde. Soovitav on isegi lülitada sisse keha puhastavaid toidukordi nagu tervendavad smuutid, kõhule kerge supp, jääkaineid väljutavaid vürtse ja keha laadivaid supertoite!
  3. vähene liikumine – füüsiline koormus sunnib jääkaineid läbi veenide edasi liikuma ja varustab südant rohkema verega. Süda koostöös teiste organitega omakorda puhastab verd, mis aitab eritada (enamasti läbi põie) liigse vedeliku. Vähese liikumise puhul lähevadki jalad paiste, elundid on koormatud ning kaal tõuseb. Seega on ülioluline pärast puhkusereisi end taas järjele saada ja juba paari jooksuga liigsest veest ja kilodest vabaneda!
  4. hormonaalsed kõikumised – ja no muidugi ei pääse me naised kuhugi menstruatsiooniga kaasnevast õhupalliefektist. Mina olin see “õnnelik loteriivõitja”, kes pidi terve reisi aja punnis ja valuliku alakõhuga vaevlema.
  5. ravimid – retsepti- ja käsimüügiravimid on sageli põhjuseks, miks inimeste keha tarbetult vedelikke säilitab. Küll aga ei tohiks nende tarbimist seepärast lõpetada, vaid pidada nõu arstiga ning teavitada teda kehas tekkinud muudatustest.
  6. haigused – tihtipeale hoiab keha vett kinni haiguse tagajärjel. Siin ei jää muud üle, kui oodata paranemist.

Liigsed kalorid

Nagu juba eelnevalt mainitud, siis reisides lastakse püksikumm tihtipeale lõdvaks ehk süüakse mida hing ihaldab. Seda veel eriti juhul, kui on “all inclusive” reisipakett või hotell pakub laialdast hommikubuffeed. Või miks mitte ka siis, kui reisi sihtpunktis on kõik nii odav, et väljas söömisega tagasi ei hoita ning nädalaga süüakse kogu külarahva eest.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rävala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Kui reisimine keerleb sinu puhul ümber toidu, siis mina seda ette ei heida. Toit, eriti uus ja põnev, on fantastiline! Sel puhul tuleks aga panustada reisi järgselt “tekkinud probleemide” (loe: lisakilode) lahendamisesse. Ei ole siin muud, kui korralik väikeses defitsiidis söömine, aktiivne eluviis, trenn ja järjepidevus. Ning eks need lisakilod kaovad juba nädala-kahega. Eks see ole igaühe otsus, kas naudib nädalat ja seejärel rügab nädala-kaks või hoiab end nädala vaos ja pääseb hilisemast rügamisest.

Reisikilodest vabanemine

Seega ega muud polegi, kui et ärge, armsad, põdege selle vähese pärast, mis te reisil juurde võtate. Me oleme kõik inimesed, armastame kõik end vahel lõdvaks lasta, trennist eemale hoida ja elu, lebotamist, toitu ja jooki nautida. See on täiesti okei. Ja kui tunnete end ka kui õhupall, siis see läheb ruttu üle, kui teate, mis seda põhjustab. Enamasti on tegemist ikka lihtsamast lihtsama veepeetusega, mille antidote on korrektne toitumine, piisava vee tarbimine, liikumine ja puhkamine.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rävala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Minu kilod kadusid nagu naksti, kuid olen teadlik, et ma pole just oma parimas vormis. Mul on olnud väga palju tegemist, reisimist ja üritusi, menüüde väljatöötamisi, pidustusi ja palju muud. Täna käisin ma ühe vinge personaaltreeneriga kohtumas ning olen valmis alustama temaga karmi treeningkava ja toituma täpsete makrode järgi! Siia ka väike video uuest Rävala Myfitnessist, mis on mu südame võitnud ja mis mind lausa kutsub treenima! Kas sina oled juba külastanud? Millised on sinu kogemused reisimise ja kaalutõusuga?

Fotod ja video – Dag Holmen

The post Puhkusekilodest vabanemine appeared first on Paljas Porgand.

Sarnast lugemist:

  1. Tuharad prinki ühe harjutusega + minu trenni pleilist!
  2. 5 nippi, kuidas vabaneda sangadest! (+VIDEO!)
  3. 30 sekundiga peenike piht!
  4. Kõhud ja pepud kiiresti trimmi



originaalpostitus

identicon
Otsid tervislikke, lihtsaid ja MAITSVAID retsepte? Hoopis tervisealast nõustamist? Aa, tean-tean... tahad keha vormi saada ja fitnessiga tegeleda? No enivei, oled õiges kohas! Olen teinud su eest raske töö ära ja kandnud kõik sulle hõbe-kandikul ette! Sina ainult söö ja saavuta hea vorm!

Loe samast kategooriast

Kus ma vahepeal olin?

    Hei Sõbrad! 🙂 Kadunud hing on lõpuks blogi üles leidnud. Olen tegelikult täitsa …