Avaleht / Välismaa / Elu välismaal / Pulmareis Disneylandi: 1. päev

Pulmareis Disneylandi: 1. päev

Meie pulmareis algas vist küllaltki ebatraditsiooniliselt, sest kui 29. oktoober jõudsime Anaheimi kohale, siis 30. oktoobril liitusid meiega üheks päevaks Dion ja Holly, kellega me Uus-Meremaal koos mäe peal töötasime. Samas on need kaks nii lahedad inimesed, et polnud mingit muret jälle pisut koos tšillida. Mõtlesin ka sellele, kuidas oma reisimuljeid kõige mugavamalt kirja panna ning võitjaks osutus pilt+kommentaar formaat, sest vastasel juhul võib see vast liiga pikaks kiskuda. Kuigi ka nüüd on mul tunne, et pilte on päris palju, siis rohkem ei suutnud valikust välja jätta (algkogus oli 145 pilti, nii et suutsin ikkagi midagi ära kustutatada…).

1 meie neli

Holly, Dion ja Bryan. Pildilt ei saa väga hästi aimu sellest, kui pikad järjekorrad olid aga noh, me olime natuke hiljaks jäänud (st ei olnud seal täpselt sel hetkel, kui väravad avati) ning esmaspäev ehk pikk nädalavahetus paljudele peredele. Õnneks liiguvad järjekorrad päris ruttu ja eks töötajad ole harjunud sellise massi kantseldamisega.

2 sissepääs

Kõrvitsakaunistused Disneylandi sissepääsu kohal.

3 pluto

Pluto!

4 meie neli

Mööda Main Streeti liiguvad erinevad transpordivahendid ja meie sattusime sinna täpselt siis, kui tuletõrjeauto end minekule asutas. No egas midagi muud, kui et peale hüpata! Bryani pea taga on ka kell, mida väljakutsele kiirustades kolistada saab ja no eks me kõik ikka proovisime järgi, et mis lärmi see siis teeb. Tee peal näha olevad trammirööpad on hobutrammi jaoks.

5 adventureland

Esimeseks sihiks oli Adventureland ehk seikluste maa.

6 jungle cruise

Üks näide Disneylandi laheda disainiga sildist.

7 jungle cruise

Ma ei ole kunagi päris džunglis käinud, aga seal jõe peal paadiga liikudes tekkis maadeavastaja tunne küll. Millegipärast ei jaganud ma kohe ära, et see paat liigub seal kindla raja peal ja ütlesin, et kui mina paati juhiksin, siis ma paneksin küll võssa. Bryan siis informeeris mind, et kas ma ei pannud tähele, et kapten ei vaadanud peaaegu kunagi, kuhu ta sõidab – paat liigub rööbaste peal.

8 jungle cruise

Vaat kui nunnud elevandid. Ainult et… need pole päris, vaid tegu on animatroonikaga.

9 jungle cruise

Üks stseen vaestest maadeavastajatest, kes ei püsinud jõe peal oma paadis, vaid läksid kallast uurima.

10 tarzan

Tarzani puuonni nimeline atraktsioon oli varem Robinsonide pere (kes teab raamatut “Šveitsi perekond Robinsonid?”) puuonniks. See pole ainus atraktsioon mis on saanud uue disaini ja uue nime. Taaskasutus ruulib!

12 kariibi mere piraadid

2003. aastal jõudis kinodesse Kariibi mere piraatide esimene film. Atraktsioon, mis on filmi inspiratsiooniks, ehitati Disneylandi juba 1967. aastal ning oli viimane atraktsioon, mille ehitusel Disneylandi looja Walt Disney silma peal hoidis. Ja kui enne oli see piraat muidugi pisut teise välimusega, siis nüüdseks on seinamaaling muudetud Johnny Deppi sarnaseks.

13 doktor Facilier

Kes on näinud filmi “Printsess ja konn”, peaksid küll ära tundma, kellega me siin poseerime – doktor Facilier. Sel hetkel, kui me talle liginesime, ütles ta, et ta peab teisele poole parki minema, et äritehing ootab. Aga et me võime temaga kaasa kõndida – no me siis kõndisime natuke.

16 haunted mansion

Kes mäletab 1993. aasta nukufilmi “Jõulueelne õuduslugu”, kus Halloweeni linna linnapea otsustab ühel hetkel, et tal on vaja hoopis jõule tähistada? Disneylandi Haunted Mansion saab iga aasta Halloweeni ja jõulude ajaks lisakaunistusi just sellest filmist.

14 vanker

16 jõulupärg

Üks pilt Haunted Mansioni atraktsioonilt. Jõulupärg ja… teravate hammastega koletis?

17 majake

See pidavat olema riidenagi. Võtaksin ühe sellise koju ka.

19 holly ja dion

18 mark twain

Aurulaev Mark Twain. Kui otsustati, et Disneylandis peab üks päris aurulaev olema, siis oli see ehitajatele paras väljakutse, sest viimase 50 aasta jooksul ei olnud nad ühtegi ratas-aurikut (ma loodan, et ma siin eestikeelsete laevandusterminitega puusse ei pane) ehitanud. Õnneks tuldi aga asjaga toime ja kuigi aja jooksul on see laev ka remondis käinud, seilab ta endiselt meie suureks rõõmuks Disneylandis ringi.

20 inimmass

Nagu öeldud, siis esmaspäeval oli päris palju rahvast… Rohkem kui me ootasime, aga oli üleelatav – tuli lihtsalt valida, kuhu ja millal minna. Kogupere atraktsioonide juures olid alati käruparklad, kuhu siis oma kärud jäeti, et lastega atraktsioonile minna.

21 splash

Splash mountain! Väiksemate languste ja vaiptõstukite abil liigud tippu ja seejärel sõidad kärestikust alla, kuni jõuad siia põõsaste vahele. Märjakssaamine on garanteeritud.

22 kobras

Kobras noh… ei saa siis raudteesilda rahule jätta. Rong sõidab sealt ju iga päev üle…

23 indiaani küla

Indiaaniküla, millest aurikuga mööda sõidad.

24 kivi

Varasem raudtee, mida enam pealekukkunud kivi tõttu kasutada ei saa. Või äkki ma luiskan natuke… Tegelikult ei kasutata seda enam Star Wars Landi tõttu, mida parasjagu ehitatakse. Rong sõidab nüüd uut teed kaudu.

25 mehhiko

Mehhikost pärit elavate surnute päeva tähistamiseks oli ka kaunistusi, kuigi võimalik, et need on seal pigem seetõttu, et Disneyl on välja tulemas uus temaatiline film “Coco”.

26 kaktus

Kui midagi siin looduses mind imestama paneb, siis selleks on kaktused. Ma olen lihtsalt nii harjunud nägeme kaktuseid, mis mahuvad aknalaua peale väikesesse lillepotti ja siin on järsku kaktus, mis on minust kaks korda kõrgem.

27 thunder

Thunder Mountain oli üks mu lemmiksõite. Esiteks sai seal rongiga sõita, teiseks oli see huvitavalt ehitatud ning kolmandaks ei olnud ei liiga igav ega liiga hirmus.

31 rong ja kaart

Mu näpu vahel olev punane kaart on selleks, et teenindajad saaksid teada, kui kaua päriselt järjekorras tuleb seista (seda infot uuendatakse kogu aeg, nii et enne järjekorda asumist sa juba tead, kaua sa seal passima pead). Järjekorra alguses antakse see suvalisele külalisele ja enne sõidule asumist tuleb tagasi anda. Paremal pool on Thunder Mountaini vedur.

30 thunder

Jeeeeeeeeeeeeeeee!

29 bänd

Me vaatasime rahulikult märke ning järsku nägime bändi meie poole marssima, kes täpselt meie selja taga peatus ning siis pillidel kõlada laskis.

32 majake

Oleks nagu Euroopas või mis?

33 kraanid

Joogivett igat mõõtu külastajale.

34 ratsanik

Pinocchio valmis võitlusesse minema!

35 oravad

36 õun

Lumivalgekese atraktsiooni järjekorras oodates on võimalik heita pilk kurja võõrasema raamatusse. Ainult, et kui sa õuna näpid, kuuled sa teda õelalt naeru kõkutamas. Hea variant kuidas pisemaid (või ka suuremaid) ehmatada.

37 majake

38 nemo

Finding Nemo atraktsioon toimub vee all ja kuidas sinna muidu saada, kui et allveelaevaga. Ma lootsin küll, et saame Nautiluse nime kandva allveelaeva pardale, aga Scout polnud ka paha.

40 nemo

Ühel hetkel kästi vee all sukeldujat otsida. Leidsime!

41 nemo

42 churro

Churro – ma ei tea, kuidas see täpselt tehtud on aga maitses igal juhul suurepäraselt! Halloweeni puhuks kaeti see vastavalt soovile kas oranži või lilla sädelusega.

43 rong

Rong, millega saab tervele Disneylandile tiiru peale teha. Seejuures käid läbi nii Suurest Kanjonist kui teed kõrvalepõike ka dinosauruste aega. Kui jalad on väsinud aga kohvikus passida ei taha, siis paar-kolm tiiru rongiga, on väga hea lahendus.

44 hobune

Veel üks animatroonika saavutus – indiaanlasepealik lehvitas, keerutas end sadulas ja noogutas, hobune liigutas kõrvu ja saba.

45 kõrvits

46 koos

Kuna üks sõiduvahend Main Streetil on ka hobutramm, peab olema ju koht, kuhu hobune kinni panna. Imeline hekiskulptuur on aga osa atraktsioonist “it’s a small world”, mis kahjuks meie külastuse ajal uuendustööde tõttu suletud oli.

47 buzz

Lelulugu teate? Buzzi teate? Sellel sõidul ei saanud niisama passida, vaid tuli laserrelvaga tulnukaid kõmmutada. Kõrgeima punktitulemuse sain siis, kui mingil põhjusel (tõenäoliselt oli kellelgi pealemineku/mahatulekuga probleeme) paar minutit ühes kohas seisime ja lihtsalt ühte sihtmärki tulistada saime.

48 main st

Hiiglaslik Miki kõrvits oli juba 1. novembril läinud. Eks tublid töölised nägid öö otsa vaeva, et suur osa Halloweeni kaunistustest eemaldada. Vestiga naisterahvas pildi keskel on Disneylandi ametlik fotograaf, kes teevad erinevates kohtades pilte, mida siis hiljem endale saad (olenevalt piletitüübist pead võib-olla ka juurde maksma).

49 rainforest

Õhtu lõpetuseks läksime Rainforest Cafe’sse, kus ma tellisin eksootilise kokteili suveniirklaasis ehk kui olime oma õhtusöögi lõpetanud (st pool toitu kaasa pakkinud, sest keegi ei jõua neid hiiglaslikke portsjoneid lõpetada), läksin tšekiga alla poodi ja sain sealt karbi sees uue klaasi kaasa. Ahjaa, pass oli ka kaasas, sest Disney Downtown kogemus näitas, et kui vanust tõestada ei suuda, siis ei tohi baariletti ääres isegi mitte mahla rüübata, rääkimata millestki kangemast.

49 sõidud

Mõndadel sõitudel on olemas automaatkaamerad. Siin on näited meie kolmest sõidust. Splash Mountainil käisime kaks korda järjest ja kuna ma olin ainus, kes pole varem sellisel atraktsioonil käinud, pandi mind ette istuma ja kästi käed üles tõsta (ma reeglina ei teinud seda, eelistasin kuskilt kinni hoida). Nagu näha, siis teine kord olime juba targemad (ja märjemad) ning vaatasime kaamerasse. Peaaegu oleksime kolmas kord ka läinud aga kuna õhtu oli käes ja mõned meist (peamiselt mina…) läbimärjad, siis ei tundunud eriti ahvatlev restoranis õhkkuivamist teha. Kahest korrast piisas, et napilt enne õhtusöögiks mahaistumist ära kuivaks.

Tagged: abielu, disneyland, mesinädalad, reisimine, usa

originaalpostitus

Loe samast kategooriast

Pool kirjutamismaratoni on läbitud

Nädal on jälle mööda saanud, kirjutamismaraton käib endiselt täie hooga ning pool on läbitud. Mitte …