Sügis kõhus!

image

Häbiväärselt kaua pole siia blogisse ühtegi retseptipostitust jõudnud. Kuigi mu köögis toimub koguaeg vilgas söögitegu. Nii tore, et enam pere ainus söögitegija pole mina, vaid ka J teeb imelisi toitusid. Peaks teda paluma, et ta mulle oma biryani ja karri retsepti jagaks. Mäletan kui ta mulle esimest korda karrit tegi, siis jäi mu suu lahti, sest vürtse röstivat ja uhmerdavat meest polnud ma pliidi taga kokkamas veel näinud. Vot just selline ta mul on. Mul on kohutavalt vedanud.  Aga praegune menüü on muutunud eriti sügiseseks, sest pimedal ja külmal ajal tahaks midagi eriti mõnusat ja soojendavat. Viimased 3 päeva mugisime nt vürtsikat kõrvtsa-läätse suppi, mida ma tegin nii suure potiga, et vahel tundus, et ei saagi otsa. Täna suutsime ikka põhja peale teha.  Põhjus, miks ma pole siia ammu retsepte jaganud on ka see, et ma pole enam niiväga toite pildistanud. Kui ikka blogisse midagi panna, siis koos ilusa pildiga, eks! Seekord olin targem ja tublim, ning pildistasin enda 2 lemmik sügisretsepti üles. Minu jaoks seostuvad sügise ja talvega kõige rohkem odrakruubid, sest see on just see aeg, kus meie kodus hakati ahju kütma ja malmpotiga rädasid kuuma puuahju alati odrakruubid koos liha või kapsastega. Njämm! Kui Võrru lähen, siis emal on alati sügisel malmpott odrakruubiputru täis. Seekord ongi mõlemad retseptid odrast inspireeritud. 

Kusjuures odrajahu on rikas väärtuslike valkude poolest ja sisaldab palju asendamatuid aminohappeid lüsiini ja trüptofaani. Odrakruubid sisaldavad keskmiselt 1–1,5 protsenti rasva, 76,8 protsenti süsivesikuid, 8,5 protsenti valke, lisaks veel kaltsiumi, fosforit ja rauda. Odras on B-rühma vitamiine, rauda, tsinki, magneesiumi, kaaliumi, vaske, fosforit ja kiud­aineid.

Üks nendest tublidest kõhutäitjatest on imeline peediorsotto kitsejuustuga, mis kõlab nagu maailma kõige fääänsim toit, aga tegelikult lihtsamast lihtsam valmistada. No meie peres absoluutne mugavustoit ja kui kõrvale veel pokaal punast veini juua, on õhtusöök tasemel ja võiks teeselda, et istuks restoranis.  Et orsotto valmistamine kiiremini läheks, pane kruubid juba hommikul külma vette likku.

image

Peediorsotto kitsejuustuga

retsept 2’le  1 spl võid 1 sibul 2 küüslaguküünt 100g odrakruupi 0,5-1 dl punast veini köögiviljapuljongit (FOODSTUDIO) 150g riivitud peeti (keedetud) 3 spl toorjuustu fenkoliseemneid (oluline!) sool pipar 80g kitsejuustu rukkolat Antud retsepti saad valmistada ka suurema panni peal. 🙂  Lisa pannile või ja pruunista seal sees sibul ja küüslauk klaasjaks. Lisa pannile ka eelnevalt leotatud odrakruubid ja kuumuta segades paar minutit. Järgmisena lisa pannile punane vein ja lase sel kruupidesse imenduda. Seejärel hakka pannile lisama kulbitäie kaupa puljongit. Enne järgmise kulbitäie lisamist lase vedelikul kruupidesse imenduda. Keeda niimoodi järjest puljongit lisades vaiksel tulel umbes 30 minutit. Enne viimase kulbitäie lisamist sega kruupide hulka ka riivitud peet, toorjuust, uhmerdatud fenkoliseemned. Kruubid peavad orsottos jääma natuke krõmpsuks, ehk pudruks keeta pole neid mõtet. Maitsesta orsotto soola ja pipraga.  Serveerides lisa peale rukkolalehti ja kitsejuustu. Njämm! 

Järgmiseks jagan teiega ka ühte mõnusat mannapudru retsepti! Jah, kuulsite õigesti! Mannapuder!
Aga seekord pole tegemist mitte tavalise nisumanna, vaid hoopis odramannaga. Minu lapsepõlve lemmik oli küll odrajahu puder, aga avastasin natuke aega tagasi Rimist ka odramanna. Kes veel ei tea, siis manna on lihtsalt jahvatusaste, ehk viljatuumad jahvatatakse jämedamalt kui jahu puhul. Lisaks on veel müügil riisimannat, mis on samuti nisumannale hea alternatiiv. 🙂

image

Soojendav odramannapuder

retsept 2le 2 dl odramannat 200 ml piima 600 ml vett näpuotsatäis soola magustamiseks mett/steviat 1 tl piparkoogimaitseainet/kaneeli serveerimiseks  250g kodujuustu 2 õuna peotäis jõhvikaid 2 spl datlisuhkrut (rimist saab) kaneel Aja vesi ja piim potis keema. Lisa sellele näpuotsaga soola. Nirista pidevalt segades odramanna vedeliku hulka. Keeda umbes 5-7 minutit, kuni puder on paksenenud. Magusta vastavalt soovile kas mee, stevia või mõne muu magustajaga. Lisa juurde ka piparkoogimaitseainet või kaneeli. (Ma ise kasutasin “Apple Pie” maitseainet, mida saab Promo Cash&Carry poest).  Serveeri koos kodujuustu, õunatükkide, külmutatud jõhvikate ja kaneeliga. Puista karamellise maitse saamiseks peale ka datlisuhkrut. (tehtud kuivatatud datlitest) Mõnusat katsetamist! 

originaalpostitus

identicon
Blogi noorest neiust, kes võttis ette pika tee ilusama ja tervema eluni. Missiooniks on süstida motivatsiooni kaalulangetamiseks ja tervislikumaks eluks.

Loe samast kategooriast

Kas sinul on subtiitrid paigas?

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); …