Avaleht / Spordiblogid / Taastusravi tõhusus

Taastusravi tõhusus

Kuu aega tagasi kirjutasin postituse nõelad, elekter, teip ja ultraheli . Kuidas läinud on? Kas jooksen juba nagu noor väle kitseke kesapõllul esimeste päiksekiirte käes või koolen endiselt põlvevalu kätte ja oigan nagu vanur jooksu moodi samme tehes?

Taastusravi ühe osana määrati UH ravi kortisool kreemiga, et põletikku põlve ümbruses maha võtta ning kiirendada lihastaastumist. Läbisin kuuri ja lisaks tegin ja teen kodus  taastavaid harjutusi, kuna põlvesidemed on niivõrd elastsed siis aju sai koguaeg signaali, et põlv hakkab liigesest välja minema ning tekitas põlve ümbruses pinge seisundi, mis omakorda viis põletiku tekkeni… Siinkohal tuli meelde, et lapsepõlves ei saanud üldse põlvede peal istuda, sest käis selline imelik heli ja siis ei liikunud jalg enam ehk siis käiski liigesest väljas ja tagasi panek oli alati selline valus murdmine ja korralik jõnksatus enne, kui uuesti jalg liikuma hakkas 😀 Need on need liiga venivad sidemed :S  Igatahes, kõik mida saab treenida tugevamaks tuleb treenida tugevamaks. Lihtne!

Esimene kord, kui harjutust kodus tegin 10 minutit siis pidin korraks istuma ja taastuma enne, kui sain jooksma minna, sest jalad olid all konkreetselt nõrgad. Ise naersin seal juures korralikult…. See annab tunnistust väga väga nõrkadest põlve sidemetest. Praeguseks teen 10 minutit kenasti ära ja põlved isegi ei väsi enam eriti ehk siis märkimisväärne progress on vähemalt selles osas toimunud. Aga Priit Ailt lubaski, et korralikult tehes kaob valu 3-5 nädala jooksul.

Taastusharjutused on iseenesest lihtsamast lihtsamad nagu ikka ja nii on see alati kõikide stabilisaatorite treenimise puhul. Tundub kõrvalt vaadates justkui ei teekski midagi aga ajaliselt kauem tehes tunned ise, kui nõrk sa oled 😛

Ühesõnaga, teed nagu peaaegu küki moodi asja 😀 Rõhk sõnal peaaegu!  Üritad hoida jala võimalikult vähe ettepoole liikumas ja kükk on pisitilluke ning tunnetus peab olema ainult põlves. Kui kükk läheb liiga sügavaks saavad muud lihased kaasatud ja see ei ole antud harjutuse puhul eesmärk vaid pigem takistus. Seega kõrvalvaates tundub nagu koogaksid niisama aga kui sa teed seda järjest minuti ja nii kokku vähemalt viis korda siis väsivad põlvesidemed kenasti ära. Kui niimoodi harjutus kergeks muutub siis võib seda teha tasakaalu padjal, kummidega, teist jalga kõrvale ja ette viies ehk siis variatsioone on omajagu.

Olen nüüdseks neli nädalat enne jookse põlvesidemeid treeninud ja teinekord vabadel päevadel ka ja lihasharjuste päevadel ehk siis omajagu on tehtud ja plaanis praegu ära lõpetada ei ole.

Kui põlv jälle jamama hakkas siis lõppesid ära minu pühapäevased pikad jooksud, sest üle 40 minuti jalg joosta ei lasknud ja nii oligi…. Sisse jäi auk pikkade jooksudega, mida nüüd taastada üritan.

Jooksmisega on üldse teema, et ei idane ega mädane see kuskile suunas. Ikka sama aeglane aga see pole praeguse postituse teema.

Nüüd on olnud esimesed jooksud tehtud, kus reaalselt põlv ei anna tunda või noh ma ikka vahel tunnen, et on olemas ja natuke kuumab aga enam ei löö sellist lõikavat valu sisse, mis ei luba ühtegi jooksusammu enam teha. Pühapäeval oli pikk jooks- 1:50 madala pulsiga tiksumist… Jooksin tunni ja siis tund kümme ja siis vaatasin kella ja mõtlesin, et midagi on valesti?!? 😀 Midagi on väga valesti! 😀 Ma ikka veel jooksen?!?! Ikka veel? Juba tund ja 15 ja 25 ja põlv laseb mul joosta? Ja selline hämmeldus valdas mind kogu ülejäänud jooksu. Jooks oligi hea? Minu jooks oli hea? Mul oligi hea enesetunne? Ausalt öeldes on need paar viimast jooksu olnud hea enesetundega, aga enne seda ma isegi ei mäleta enam mis ajast alates mingi jooks nauditav oli….. Olen oma trennid ära teinud ja jooksud ära jooksnud aga see on pigem olnud pidev kannatus ja piin ja hirm terava põlve valu käes…..Jooksuarmastusest pole isegi virvendust olnud…

Aga nüüd…..Kepsutan ringi nagu noor kitseke kesapõllul hommikuse kaste ja esimeste päikese kiiretega 😀 Endiselt olen aeglane nagu tigu aga vähemalt valuvabamalt, mis sa hing veel ihkad? Ok, mingisugust kiirust ihkaks ka oma jooksudesse… No mingisugustki.. ei tahagi olla mingi turbo aga noh selline mõistliku inimese jooksu tempo võiks ikka olla ju… ma ei hakka oma praegusetest tempodest isegi rääkima siinkohal. Aga kitsekese juurde tagasipöördudes siis eilne jooks sai kogemata täpselt kargleva kitsekese moodi 😀

Screenshot_20180410-195700.png

Praegu toetan põlve elastiksidemega lisaks. Tundub, et kogu see krempel toimib praegu, seega jätkame samas vaimus 🙂

DSC_5416~2.JPG

 

Päikest,

Regiina



originaalpostitus

identicon
Kirjutan oma blogis sellest, kuidas üritan oma kolme põnni kõrvalt trenni teha ja tervislikult toituda, mõned võistlused ja eneseületused ka sekka loomulikult. Head lugemist!

Loe samast kategooriast

Aprilli poolmaraton jääb ära

Ei, ärge ehmatage, minuga on kõik kõige suurepärasemas korras. Lihtsalt poolmaratoniga on sel kuul kehvasti. …